مزایای بکار گیری کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ ها، دفترچه هایی هستند پر از تصاویر متعدد که محصولات یک شرکت را تشریح می کنند و در واقع به معرفی محصولات هر نوع کسب و کاری می پردازند.

در واقع کاربرد این کاتالوگ ها یا همان بروشورها، بازاریابی یا تبلیغات می باشد.

در گذشته، کاتالوگ ها فقط به صورت کاغذی چاپ می شدند و محصولات مختلفی را تبلیغ می کردند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و قدرت مندی دنیای مجازی، انواع کاتالوگ های دیجیتالی به وجود آمدند.

کاتالوگ دیجیتالی، یک فایل الکترونیکی بصورت بروشور است که نیاز به چاپ ندارد و به راحتی از طریق دنیای مجازی و سایت ها قابل بارگزاری و نمایش است. پس از اینکه محصول خود را انتخاب کردید، حال نوبت آن است که یک کاتالوگ دیجیتالی برای خود طراحی کنید. شما می توانید عکس ها و مطالب مربوط به کسب و کار خود را در این کاتالوگ وارد کنید. این اطلاعات را می توانید هم بصورت دستی و هم با کمک نرم افزارهای دیجیتالی ثبت کنید. در آخر، این اطلاعات بصورت فایل PDF ذخیره می شوند و قابل بارگزاری در انواع سایت ها در فضای مجازی می باشند.

مزایای کاتالوگ دیجیتال:

طراحی در صفحات بالا:

وقتی یک کاتالوگ دیجیتالی طراحی می شود، دیگر نگران این نیستید که به دلیل تعداد صفحات بالا، هزینه ی چاپ آن زیاد می شود.

هیچ محدودیتی برای تعداد صفحات آن ندارید، چون این کاتالوگ قرار نیست چاپ بشود و به راحتی می توانید هر چند صفحه ای را که می خواهید طراحی کنید و محصولات بیشتری را تبلیغ کنید.

 

کاهش هزینه های چاپ کاتالوگ ها:

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از کاتالوگ دیجیتال، حذف هزینه های ناشی از چاپ کاتالوگ می باشد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند.

 

کاتالوگ های دیجیتال نیازی به چاپ ندارند:

زمانی که مرحله ی چاپ یک کاتالوگ حذف می شود، دیگر نیازی به انتشار و ارسال دستی آن در سطح شهر یا کشور نیست و به راحتی قابلیت نشر در دنیای مجازی را دارد و در دسترس افراد بسیاری قرار می گیرد.

بارگزاری آسان کاتالوگ در وب سایت و رسانه های اجتماعی:

اغلب مشتریان، بیشتر زمان خود را در اینترنت می گذرانند. کاتالوگ های دیجیتالی برای معرفی یک محصول خیلی مفیدند. در واقع، این کاتالوگ ها، واسطه ی بین مشتری و کسب و کارهای دیجیتالی هستند و با انتقال مشتری به صفحات فروش محصولات، باعث فروش بیشتر محصولات می شوند.

 

قابل انتشار بصورت سی دی یا فلش:

این نوع کاتالوگ ها، قابلیت نشر از طریق مشتری و کاربر در دنیای مجازی را دارند و کسب و کارها را بصورت آنلاین تبلیغ می کنند.

 

نسبت به کاتالوگ های چاپی از عمر بالاتری برخوردارند:

دیگر نیازی نیست کاتالوگ خود را در جایی نگه دارید تا از آسیب ها مصون بمانند. بلکه با قرار دادن لینک سایت در گوگل، دسترسی آسان را برای مخاطبان و مشتریان فراهم می کنید.

 

 

به هرحال، امروزه، بسیاری از کسب و کارها، با پیشرفت تکنولوژی و ورود به دنیای بازاریابی مجازی، به کاربردهای کاتالوگ های دیجیتال پی برده اند و در کنار کاتالوگ های چاپی، به نشر و تبلیغ کسب و کار خود از طریق کاتالوگ های دیجیتالی پرداخته اند که علاوه بر بازاریابی گسترده، بسیار هم مقرون به صرفه هستند.

امتیاز دهید :
5/5
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

آخرین بروز رسانی :2 ماه پیش