چرایی های نیاز هر کسب و کار به وب سایت

 در این مقاله قصد داریم 20 دلیل از 1001 دلیل نیاز به وب سایت را به صورت مختصر برای شما عزیزان وب سای ریان تشریح نماییم

1. در دسترس بودن همیشگی : دارا بودن یک سایت به مشتریانتان کمک میکند تا در تمام 24 ساعت روز به محصولات و خدمات شما دسترسی داشته باشند

2. کاهش هزینه های جاری :برای دارا بودن یک دفتر یا فروشگاه شیک در بهترین نقطه شهر نیازمند پرداخت هزینه های بسیار سنگینی خواهید بود. در حالی که دارا بودن یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شیک با تمامی امکانات تنها با هزینه های جاری فقط یکماه امکان پذیر است

3. جلوگیری از اتلاف وقت :وبسایت شما میتواند سفارشات شما را به صورت آنلاین ثبت کند. به سوالات متداول مشتریان پاسخ دهد و محصولات شما را با تمام مشخصات آن ها به نمایش بگذارد، حتی میتوانید یک ویدیو از نحوه کار با محصولتان به اشتراک بگذارید و کاربران را به خرید این محصول تشویق کنید.

4. افزایش سهم بازار و مشتریان : شما بدون وبسایت در بهترین حالت چه میزان بر روی بازاریابی وقت میگذارید؟ دو شیفت کاری؟ سایت خود را طراحی کنید، آن را بهینه کنید تا در 24 ساعت از شبانه روز به بازاریابی مشغول باشد

5. میخواهم به درآمد برسم، اما نمیدانم چگونه؟اگر مکان مشخصی برای کسب و کارتان ندارید، وهر جور حساب میکنید هزینه های اجاره مکان با دخل شما جور در نمی آید، به دنبال راه دیگری بوده اید؟ با یک وبسایت میتوانید خدمات یا محصولات خود را معرفی کنید و به فروش بگذارید. چطور است هزینه های جاری یک سایت را با فروشگاه یا شرکت بررسی کنید. البته باید بگوییم که تعداد مشتریان و میزان درآمد این دو را نیز در این بررسی بگنجانید!

6.کاهش هزینه های دوره ای:دارا بودن یک وب سایت شما را از بسیاری از هزینه های دوره ای نظیر چاپ کاتالوگ، بروشور و … رهایی می بخشید یا بهتر بگویم نجات می دهد

7. هزینه های زیادی انجام داده ام اما مشتری جدیدی جذب نکردم! پیشنهاد داریم کار را متوقف کنید! باید زمانی را صرف بررسی کار هایی که انجام داده اید کنید
برای افزایش تعداد مشتریان تا به حال چه میزان پول پرداخته اید؟چه میزان از سرمایه ای که برای تبلیغات اختصاص داده اید بازگشته است؟
چه تعداد مشتری بالفعل و بالقوه از طریق تبلیغات های گذشته شما جذب شده اند؟
به داشتن یک وبسایت نیز فکر کرده اید؟
طراحی سایت هزینه های تبلیغات و معرفی برند شما را کاهش میدهد. شما میتوانید با بهینه سازی سایت خود، تلاش کنید جایگاهتان در صفحه ی اول نتایج گوگل قرار گیرد. گرچه این روند زمان بر است، اما آن قدری نیست که ارزشش را نداشته باشد! مثلا کلمه خرید موبایل هر روز 8000 بار در گوگل سرچ میشود. این 8000 نفر به دنبال خرید موبایل از طریق اینترنت هستند اما شما برای فروش آن ها، حضور ندارید!
مشتریانی که وجود دارند و فروشندگانی که برای افزایش درآمد تلاش نمیکنند!
نرخ بازگشت سرمایه در کسب و کار های مجازی بیش از 200 درصد است! این رقم در بهترین حالت ممکن در کسب و کار های سنتی به 150 درصد هم نمیرسد. (در شرایط مساوی مانند میزان سرمایه گذاری و…

8.مدیریت مشتریان کاری وقت گیر است و در موارد بسیاری حساب آن از دستم در میرود! آیا میدانید در یک سایت میتوانید آمار دقیق تعداد کاربران، میزان حضور آن ها در سایت، مشخصات و ویژگی های آن ها را ذخیره کرد؟ و میان کاربران نظرسنجی راه انداخت!
در واقع شما میتوانید اطلاعات دقیقی در مورد مشتریان خود داشته باشید، شما خواهید دانست چه تعداد مشتری از چه طریقی با شما آشنا شده اند و برای هر کدام چه میزان سرمایه گذاری کرده اید و چه میزان بازگشت سرمایه داشته اید. شما می توانید با اتصال خودکار سایت خود به CRM اسانی مشتریان خود را مدیریت نمایید

 

9.میخواهم به افراد بیشتری خدمات ارائه کنم / محصولاتم را بفروشم : کاربری میگفت کسب و کار من بسیار رونق دارد، اما به دلیل سود پایین، میزان درآمد، مرا راضی نمیکند
چه طور است راهی پیدا کنید تا میزان فروش خود را به دو برابر یا بیشتر برسانید. با این کار همچنان که سود شما پایین است اما افزایش فروش، درآمد شما را به صورت تصاعدی بالا میبرد.
در ایران هفتادو خورده ای جمعیت داریم که از این رقم 56 میلیون نفر از کاربران اینترنت هستند. از این جمعیت حدود 39 میلیون نفر دارای تلفن همراه هوشمند هستند و 20 میلیون نفر در شبکه های اجتماعی حضور فعال دارند. وبسایت های مشهور ایرانی نیز رقم های جالبی از تعداد کاربران خود ارائه داده اند که به طور رسمی نیز منتشر شده است. مثلا کافه بازار چیزی در حدود 38 میلیون نفر کاربر دارد. آپارات 30 میلیون، دی جی کالا 20، دیوار 13 و بادصبا (تقویم اذان گو) 8 میلیون نفر! آیا این چند وبسایت مشهور کار خارق العاده ای انجام میدهد که دیگران قادر انجام آن نیستند؟ چه خدمات خاصی به کاربران ارائه میکنند؟
حال بیاییم این آمار را در خدمت کسب و کار خود درآوریم. شما در بهترین حالت به چه میزان مشتری در سطح شهر یا کشور دسترسی دارید؟ این رقم با وجود یک سایت چقد است؟
اگر کسب و کار بزرگی داشته باشید به این فکر کرده اید که تبلیغات در تلویزیون یا رادیو جامعه آماری بالایی را متوجه خود میکند. جالب است بندانید در سال 97 آمار فعالان شبکه های اجتماعی (فقط تلگرام) از میزان بینندگان تلویزیون پیشی گرفته است. حتی اگر این آمار را در نظر نگیریم، آیا نرخ هر ثانیه تبلیغات در تلویزیون را با بهینه سازی وبسایت (منظور از بهینه سازی ، نمایش سایت شما در نتایج صفحه اول گوگل با یک کلمه کلیدی خاص است. مثل خرید موبایل) مقایسه کرده اید؟

 

10. کار هایم کند پیش میرود و روند آن ها فرسایشی شده است.  سفارش یک محصول چقد از وقت شما را میگیرد؟ چقد برای شما هزینه دارد؟ تا به حال به مشتریان سرسختی برخوردید که ناچار به ارائه تخفیف شوید؟
یک سایت میتواند سفارش شما را آنگونه که شما تعیین میکنید ثبت کند. هر زمان که شما میخواهید تخفیف ارائه کند و هر زمان که میخواهید آن را حذف کند. روند کار هارا سرعت ببخشد و شما را از درگیری ها حاشیه ای دور کند. کار های روزانه ای هستند که تنها زمان شما را میگیرند اما در جهت پیشرفت کسب و کارتان نیستند. بگذارید این کار ها را یک دستیار سریع و هوشمند به طور رایکان انجام دهد.

11. محدودیت جغرافیای باعث شده کسب و کارم کوچک بماند!حتما تا به حال به فکر گسترش کسب و کارتان در شهر های دیگر افتاده اید. حتی به دنبال درآمد دلاری بوده اید!
میزان هزینه های سفر به یک شهر و اقامت چند روزه برای بررسی پتانسیل های آن جا چقدر است؟
برای تاسیس نمایندگی در شهر های دیگر چقد به زمان و پول احتیاج دارید؟
آیا از این بابت اطمینان دارید که کسب و کار شما دور از نظارتتان به مشکل نمیخورد و محبوبیت برند شما را به خطر نمی اندازد؟
وجود یک وبسایت شما را از محدودیت های جغرافیایی خلاص میکند. در سال 97 بیش از 200 هزار کسب وکار، محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش رسانده اند که سفارش مشتریان از طریق پست برای آن ها ارسال شده است. این رقم هر روز در حال افزایش است، اما تا اشباع شدن بازار آنلاین فاصله ی زیادی دارد

 

12. روابط عمومی پایینی دارم و قادر به ارائه مطلوب محصولم نیستم! دقت کرده اید که در اینستاگرام یا تلگرام چقد راحت به تبادل نظر میپردازید بدون این که ذره ای احساس خجالت کنید؟ در صورتی که در تماس تلفنی، نوشتن یک نامه یا قرار حضوری به این میزان تسلط ندارید.
یک سایت میتواند نواقص کار شما را بپوشاند و به شما کمک کند تا هر روز نسبت به قبل خود به جایگاه بهتری دست پیدا کنید و نواقص خود را رفته رفته برطرف کنید.

 

13. از شغلم راضی هستم اما همیشه دنبال پیشرفت هستم…   اگر سخنی برای گفتن نداشته باشید هیچ وقت از حد فعلی پیشرفت نخواهید کرد. شغل شما در میان رقبا چه قدر سر و صدا راه انداخته است؟ چقدر گرد و خاک به پا کرده اید!؟
در مشتریان مرتبط با حوزه کاری خود چقدر شناخته شده هستید؟
آیا در صنف خود تاثیر گذار بوده اید؟
یک وبسایت طراحی کنید ، خدمات خود را کاملا شرح دهید. وجه تمایز خود را نسبت به رقبا بیان کنید. ایده های خود را در وبسایتتان پیاده کنید و مشتریانتان را از خلاقیت ها خود شگفت زده کنید. به تعداد ذهن هایی که در حال تفکر است ، ایده های ناب وجود دارد. سر و صدا کنید و خود را به همه معرفی کنید

14. کسب و کارم رونق دارد، نیازی به سایت ندارم! آیا تا به حال به این فکر کرده اید که روش سنتی 10 سال دیگر هم همین قدر مقبولیت داشته باشد؟
اگر نداشته باشد، آیا 10 سال آینده برای راه اندازی کسب و کار آنلاین دیر شده است یا فرصت خواهید داشت؟
آیا 10 سال پیش صحبتی از فروش اینترنتی در میان بود؟
چند سال پیش کسی به این فکر میکرد که تاکسی تلفنی ها ورشکست شوند و زندگی مدیران آن ها نابود شود؟
نسل جدید چه میزان از نیاز های خود را از طریق اینترنت برطرف میکنند؟
شاید باورش سخت باشد اما امروزه برنامه های موبایلی زحمت خرید نان روزانه شما را نیز میکشند!
تا به حال به این فکر کرده اید که ممکن است در سال های آینده نانوایی ها به سرنوشت تاکسی تلفنی ها گرفتار شوند؟ کسب و کار شما چطور؟
تا به حال در شغل خود متحمل ضرر شده اید؟ آمار ها بیان میکنند که 50 درصد از شکست کسب و کار ها به دلیل استفاده از شیوه های قدیمی و عدم توان رقابت با رقبای تازه کار بوده است.
با استفاده از شیوه های مدرن چقدر میتوانستید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و نکرده اید؟
معمولا کسب و کار های پر رونق به دلیل پشتوانه قوی مالی و تجربی ، چند برابر یک کسب و کار کوچک میتوانند در آنلاین سازی خدمات خود نتیجه بگیرند. همان طور که بیان کردیم نرخ بازگشت سرمایه در کسب و کار های آنلاین 200 درصد است که در شرایط برابر در کسب و کار سنتی این رقم به 150 درصد هم نمیرسد!

15. دائما در حال جذب مشتری هستم و مشتریان فعلی را از دست میدهم. با اتصال وب سایت به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به راحتی می توانید تمامی مشتریان خود را مدیریت نموده و از وقفه در خدمت رسانی به مشتری بکاهید

16. انبارداری در شغل من دردسر ساز شده است. نمیدانم چطور به آن نظم دهم! بگذارید با یک خاطره به این قسمت بپردازیم چندی پیش به کارتن (جعبه) نیاز داشتم و با مراجعه به یک کارگاه مجهز مربوط به این حوزه، اقدام به خرید کردم. بعد از پرداخت وجه و خرید و انتضار تقریبا 3 روزه ، کارگاه مرا از عدم موجودی مواد اولیه در انبار آگاه کرد. جدای از این که من به کالای خود نرسیدم اما مهم تر از آن این که کارگاه کارتن سازی یک مشتری ثابت را از دست داده است. این اتفاق یک دلیل عمده دارد و آن عدم هماهنگی بخش فروش با انبار است.
اما در فروش آنلاین ، به محض فروش یک محصول ، انبار از کسر آن اطلاع پیدا میکند. همچنین تمام بخش های دیگر نیز به این صورت با یکدیگر در ارتباط هستند.
جالب است بدانید یک مشتری راضی در طول سال 9 نفر را تشویق به استفاده از خدمات یا محصولات شما میکند. در حالی که یک مشتری ناراضی 22 نفر را از خدمات غیر قابل قبول شما آگاه میکند.

17. به یک بازاریاب با حقوق پایین و عملکرد عالی نیازمندیم! اگر نام گوگل به گوشتان خورده است باید بگویم شما مجبور هستید که به دیجیتال مارکتینگ معتقد باشید!
چرا؟ اگر گوگل عملکرد بدی از خود نشان میداد یا حتی عملکردش خوب بود شاید شما با این سایت آشنا نبودید! اما باید بگویم که شما و دیگر مردم جهان گوگل را میشناسید و با آن کار میکنید چون عملکردش عالی بوده است!
اما نکته این جاست که چرا در یک فضای عالی به دنبال تبلیغات ، منافع مالی و برند سازی نباشیم؟ گوگل یک بازاریاب کم هزینه است که به همه ی مشتری های دنیا دسترسی دارد. بهتر از آن این که مشتریان، همگی به گوگل اعتماد دارند! بازاریابی که از دستوراتتان سرپیچی نمیکند و بدون استراحت به بازاریابی میپردازد.

18. رقبای من درآمد بیشتری دارند در صورتی که میزان فعالیت ما تقریبا یکسان است! همین الان به گوگل مراجعه کنید و رقبای خود را جستجو کنید!
آمار بازدید و فروش آن ها را در فضای مجازی نیز بررسی کنید. مزیت رقابتی شما نسبت به رقبا چیست؟ چرا آن ها به فروش بیشتری دست پیدا کردند؟ شما ماهیانه چه تعداد مشتری را پاسخ میگویید و چه تعداد از آن ها به فروش منجر میشود؟ آیا این فروش ها به فروش های بعدی نیز منجر میشود؟ آن ها تبدیل به مشتری ثابت شما میشوند؟ آیا رقبایی که جایگاه آن ها در صفحه ی اول گوگل جای گرفته است، آمار هایی شبیه شما دارند؟
مارکو وب تا امروز 150 پروژه را با موفقیت به پایان رسانده است که در تمام آن ها آمار ها نشان میدهد کسب و کار هایی که در فضای مجازی نیز حضور جدی دارند دارای مشتریان وفادار بیشتری بوده اند .

19. چگونه در فعالیت کاری خود اعتبار کسب کنم؟! گرچه عواملی مختلفی در افزایش اعتبار نقش دارد، اما قطعی امروز میتوان گفت داشتن سایت و حضور در فضای مجازی یکی از عوامل اصلی آن است. شما به یک کسب و کار بی نام و نشان چقد اعتماد میکنید؟ حال اگر همین کسب و کار خود را در موقعیت های گوناگون معرفی کند، محصولات و خدمات آن در دسترسی همگان باشد چطور؟
شما با طراحی یک سایت و دریافت نماد اعتماد الکترونیک ( اخذ این نماد چندان سخت نیست ) خیال مشتریان را راحت میکنید، آن ها میدانند که اعتبار شما توسط یک نهاد معتبر و ناظر تایید شده است.
به شرکت ها بزرگ دقیق تر نگاه کنید. تقریبا تمام آن ها دارای یک وبسایت رسمی هستند. حتی اگر دائما بروز نشود. دلیل آن مشخص است. سایت به کسب و کار اعتبار میدهد.

20. چگونه برند سازی کنم؟ قطعا در این مقاله توضیح این که برند سازی به چه عواملی بستگی دارد، مشکل است و البته بسیار تخصصی است! اما همین قدر بسنده میکنیم که یکی از 10 مورد اساسی در برند سازی، پایگاه اینترنتی شماست.

سخن آخر:
اگر هنوز به فکر ساختن یک وبسایت نیفتاده اید باید بگوییم یک روز تاخیر یعنی یک روز ضرر! اگر فکر میکنید که سفارش یک سایت به شما هزینه تحمیل میکند، باید هزینه ی نداشتن سایت را بررسی کنید!

امتیاز دهید :
5/5
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

آخرین بروز رسانی :2 ماه پیش